Schindler, S., Bar-Haim, E., Barone, C., Birkelund, J. F., Boliver, V., Capsada-Munsech, Q., Erola, J., Facchini, M., Feniger, Y., Heiskala, L., Herbaut, E., Ichou, M., Karlson, K. B., Kleinert, C., Reimer, D., Traini, C., Triventi, M., & Vallet, L.-A. (2024).
Educational tracking and social inequalities in long-term labor market outcomes: Six countries in comparison.
International Journal of Comparative Sociology,
65(1), 39–62. https://doi.org/10.1177/00207152231151390
Schindler, S., & Bittmann, F. R. (2023).
Alternative Routes to Higher Education Eligibility: Inclusion, Diversion and Social Inequality on the Way to Higher Education. In S. Weinert, G. Bloßfeld, & H.-P. Blossfeld (Eds.),
Education, Competence Development and Career Trajectories: Analysing Data of the National Educational Panel Study (NEPS) (pp. 205–223). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-27007-9_9
Bittmann, F., & Schindler, S. (2021).
Analysing Diversion Processes in German Secondary Education: School-Track Effects on Educational Aspirations.
Kölner Zeitschrift Für Soziologie Und Sozialpsychologie,
73(2), 231–257. https://doi.org/10.1007/s11577-021-00789-1
Schindler, S., & Boliver, V. (Eds.). (2021).
Research in social stratification and mobility (Vol. 76, Issue Mechanisms of educational stratification). Elsevier.
Traini, C., Kleinert, C., & Schindler, S. (2021).
Does tracking really affect labour-market outcomes in the long run?: Estimating the long-term effects of secondary-school tracking in West Germany.
Longitudinal and Life Course Studies,
12(3), 389–422. https://doi.org/10.1332/175795920X16062248132253
Schindler, S. (2021a).
Educational differentiation in secondary education and labour-market outcomes.
Longitudinal and Life Course Studies,
12(3), 271–277. https://doi.org/10.1332/175795921X16189338289970
Schindler, S., Bar-Haim, E., Barone, C., Birkelund, J. F., Boliver, V., Capsada-Munsech, Q., Erola, J., Facchini, M., Feniger, Y., Heiskala, L., Herbaut, E., Ichou, M., Karlson, K. B., Kleinert, C., Reimer, D., Traini, C., Triventi, M., & Vallet, L.-A. (2021).
Educational Tracking and Long-term Outcomes by Social Origin: Seven Countries in Comparison (DIAL Working Paper Series 02/2021).
Schindler, S. (Ed.). (2021b).
Longitudinal and life course studies: LLCS (Vol. 12, Issues 3, Educational Differentiation in Secondary Education and Labour Market Outcomes). Longview.
Boliver, V., & Schindler, S. (2021).
Introduction to: “Mechanisms of educational stratification”.
Research in Social Stratification and Mobility,
76. https://doi.org/10.1016/j.rssm.2021.100641
Bittmann, F., & Schindler, S. (2020).
Alternative Wege zur Hochschulreife und soziale Disparitäten beim Hochschulabschluss (LIfBi Working Paper 88, pp. 1–30). https://doi.org/10.5157/NEPS:WP88:1.0
Schindler, S., & Virdia, S. (2019).
Educational Upgrading, Career Advancement, and Social Inequality Development from a Life-Course Perspective in Germany..
Research in Social Stratification and Mobility,
60, 29–38. https://doi.org/10.1016/j.rssm.2019.02.002
Schindler, S. (2019).
Was macht den Unterschied?: Eine explorative Untersuchung der Bestimmungsfaktoren des Bildungsaufstiegs mit dem Nationalen Bildungspanel. In M. Stamm (Ed.),
Arbeiterkinder und ihre Aufstiegsangst. Probleme und Chancen von jungen Menschen auf dem Weg nach oben (pp. 88–120). Verlag Barbara Budrich.
Schindler, S., & Schlücker, F. (2019).
Studienleistung im Bachelor- und Masterstudium. Bedingungsfaktoren und ihr Zusammenhang mit der sozialen Herkunft der Studierenden.. In M. Lörz & H. Quast (Eds.),
Bildungs- und Berufsverläufe mit Bachelor und Master. Determinanten, Herausforderungen und Konsequenzen. (pp. 225–272). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-22394-6
Schindler, S. (2018).
Soziale Ungleichheit im Bildungsverlauf. In N. McElvany, W. Bos, H. G. Holtappels, J. Hasselhorn, & A. Ohle-Peters (Eds.),
Bedingungen erfolgreicher Bildungsverläufe in gesellschaftlicher Heterogenität: interdisziplinäre Forschungsbefunde und Perspektiven für Theorie und Praxis (pp. 83–102). Waxmann.
Müller, W., Pollak, R., Reimer, D., & Schindler, S. (2017).
Hochschulbildung und soziale Ungleichheit. In
Lehrbuch der Bildungssoziologie (3rd ed., pp. 309–358). Springer Fachmedien. https://doi.org/10.1007/978-3-658-15272-7_11
Weiss, F., & Schindler, S. (2017).
EMI in Germany: Qualitative Differentiation in a Tracked Education System.
American behavioral scientist,
61(1), 74–93. https://doi.org/10.1177/0002764216682811
Lörz, M., & Schindler, S. (2016).
Soziale Ungleichheiten auf dem Weg in die akademische Karriere: Sensible Phasen zwischen Hochschulreife und Post-Doc-Position.
Beiträge zur Hochschulforschung,
38(4, Bildungs-und Berufsverläufe von Hochqualifizierten), 14–39.
Schindler, S. (2015a).
Soziale Ungleichheit im Bildungsverlauf: alte Befunde und neue Schlüsse?.
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie,
67(3), 509–537.
Schindler, S. (2015b).
Relative Risk Aversion from a Dynamic Perspective. Explaining Educational Mobility. Social Science Electronic Publishing, Inc. https://doi.org/10.2139/ssrn.2702541
Reimer, D., & Schindler, S. (2013).
Soziale Selektivität beim Übergang zur Hochschule: Theoretische Perspektiven und empirische Befunde. In J. Asdonk, P. Bornkessel, & S. Kuhnen (Eds.),
Von der Schule zur Hochschule: Analysen, Konzeptionen und Gestaltungsperspektiven des Übergangs (pp. 261–278). Waxmann.
Schindler, S. (2013b).
Generierung eines synthetischen Datensatzes zur Analyse differenzierter Studienberechtigtenquoten (ISH Arbeitspapier des Instituts für Soziologie der Leibniz Universität Hannover 1, pp. 1–35).
Neugebauer, M., Reimer, D., Schindler, S., & Stocké, V. (2013).
Inequality in Transitions to Secondary School and Tertiary Education in the German School System. In M. Jackson (Ed.),
Determined to Succeed?: Performance versus Choice in Educational Attainment (pp. 56–88). Stanford University Press.
Lörz, M., & Schindler, S. (2011b).
Geschlechtsspezifische Unterschiede beim Übergang ins Studium. In A. Hadjar (Ed.),
Geschlechtsspezifische Bildungsungleichheiten (pp. 99–122). VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92779-4_5
Schindler, S., Weiss, F., & Hubert, T. (2011).
Explaining the Class Gap in Training - the Role of Employment Relations and Job Characteristics.
International Journal of Lifelong Education,
30(2), 213–232. https://doi.org/10.1080/02601370.2010.547613
Lörz, M., Schindler, S., & Walter, J. G. (2011).
Gender Inequalities in Higher Education: Extent, Development and Mechanisms of Gender Differences in Enrolment and Field of Study Choice.
Irish Educational Studies,
30(2), 181–193. https://doi.org/10.1080/03323315.2011.569139
Schindler, S., & Reimer, D. (2011).
Differentiation and Social Selectivity in German Higher Education.
Higher Education,
61(3), 261–275. https://doi.org/10.1007/s10734-010-9376-9
Schindler, S., & Reimer, D. (2010).
Primäre und sekundäre Effekte der sozialen Herkunft beim Übergang in die Hochschulbildung.
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie,
62(4), 623–653. https://doi.org/10.1007/s11577-010-0119-9
Reimer, D., & Schindler, S. (2010).
Soziale Ungleichheit und differenzierte Ausbildungsentscheidungen beim Übergang zur Hochschule. In B. Becker & D. Reimer (Eds.),
Vom Kindergarten bis zur Hochschule : Die Generierung von ethnischen und sozialen Disparitäten in der Bildungsbiographie (pp. 251–283). VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92105-1_9
Klein, M., Schindler, S., Pollak, R., & Müller, W. (2010).
Soziale Disparitäten in der Sekundarstufe und ihre langfristige Entwicklung. In J. Baumert, K. Maaz, & U. Trautwein (Eds.),
Bildungsentscheidungen (pp. 47–73). VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92216-4_3
Lörz, M., & Schindler, S. (2009).
Has the Effect of Social Background Characteristics Declined or Just Moved to the Next Stage?. In A. Hadjar & R. Becker (Eds.),
Expected and unexpected consequences of the educational expansion in Europe and the USA: theoretical approaches and empirical findings in comparative perspective (pp. 97–110). Haupt.
Müller, W., Pollak, R., Reimer, D., & Schindler, S. (2009).
Hochschulbildung und soziale Ungleichheit. In R. Becker & A. Hadjar (Eds.),
Lehrbuch der Bildungssoziologie (pp. 281–320). VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-91711-5_11
Müller, W., & Schindler, S. (2008).
Entleert sich die Mitte wirklich? Einige Überlegungen zur Milanovic-These über die internationale Einkommensungleichheit. In M. Bayer, G. Mordt, S. Trepe, & M. Winter (Eds.),
Transnationale Ungleichheitsforschung: Eine neue Herausforderung für die Soziologie (pp. 71–96). Campus Verlag.
Giesecke, J., & Schindler, S. (2008).
Field of Study and Flexible Work: A Comparison between Germany and the UK.
International Journal of Comparative Sociology,
49(4/5), 283–304. https://doi.org/10.1177/0020715208093078