Main Researches
- The development of reading comprehension and its determinants
- Reading behavior and reading motivation
- Emergent Literacy skills
- Multimedia storybooks and reading in digital environments
- Reading and perspective taking skills
- Interest development in schools
- Academic self-concept and its relations to skill development
- The role of goal orientations in academic development
Metacognition and self-regulated learning
Learning with errors
Supporting self-regulated learning in blended learning environments
Research Projects
BMBF Projekt (FKZ: 01PK19008A): „MultiTex-Transfer – Transfer project on MultiTex: Process-based assessment of multiple documents comprehension (Multiple Documents Literacy). “. Laufzeit 2020-2022. Project Homepage
DFG-Projekt (SCHO 1606/4-1): Lesen über Wissenschaft in Zeiten von "Fake News". Laufzeit 2019-2021.
DFG Projekt (PF 840/2-1): The development of attitudes toward reading, reading behavior and reading competences during the life course (short: ELKE)
Selbstreguliertes Lernen an der Hochschule – Bedingungen, Konsequenzen, Förderung (SeLF)
DFG Projekt (AR 301/11-1): DIKOMPAS – Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften: Wie interagieren Aufgaben- und Schülermerkmale im Prozess der Leistungsbeurteilung? Laufzeit 2016-2019.
BMBF Projekt (FKZ: 01PK15008A): „Verbund MultiTex: Prozessbasierte Diagnostik des Textverstehens mit multiplen Dokumenten (Multiple Documents Literacy). Schwerpunkt pädagogisch-psychologische Prozessanalyse“. Finanzierung im Rahmen des Programmes:„Kompetenzmodelle und Instrumente der Kompetenzerfassung im Hochschulsektor – Validierungen und methodische Innovationen (KoKoHS)". Laufzeit 2016-2019.